Izgalmas április van mögöttünk
2021/05/03 12:11

Az év eleji tesztidőszak után áprilisban igazán beindultunk: mintegy 150 közéleti hírt, tudósítást, riportot, interjút, tényfeltáró cikket szemléztünk, és nem titok, az első látogatottsági eredmények igazán lelkesítőek. Terveink szerint rendszeres havi összefoglalókban beszámolunk a fő témáinkról, a terjesztésünk hatékonyságáról, a legtöbbet erősített hírekről és a legtöbbet hivatkozott forrásokról, jöjjenek most hát a negyedik hónap számai.

Mielőtt belevágnánk, szeretnénk megmutatni, hogy elkészült első bemutatkozó videónk is, amiben elmondjuk miért és hogyan működünk:

 

Természetesen működik a Facebook oldalunk is, kövessétek, lájkoljátok:

 

Erősítő témakörök: járványkezelés és korrupció

 

Az újságok közönségének reakciói, az Erősítőt márciustól kipróbáló első látogatók visszajelzései alapján kerestük az induló témákat a közéleti hírek erősítésének teszteléséhez. Úgy láttuk, hogy az intézményesült korrupcióról és a felelőtlen járványkezelésről megfelelő számú és minőségű fontos hír születik, de ezek sokakhoz nem jutnak el. Ezért áprilistól ezekre, az országot tartósan és nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően sújtó nagy problémákra fókuszáltunk, amik megoldásához mindannyiunk tájékozottságára szükség van.

Az Erősítőn 2021. áprilisában leggyakrabban előforduló kulcsszavak

 

Terjesztés, hírolvasás

 

A szemléink terjedését segítő hirdetéseinket igyekszünk mindig céltudatosan, naprakész elemzésekre támaszkodva, az adott közönséghez eljuttatni: ezek révén megmutathatjuk a fontos híreket azoknak, akiknek a hírfolyamából ezek kikoptak vagy eddig meg sem jelentek. Előzetes becsléseinknek megfelelően azt tapasztatuk, hogy nagyjából egy forint támogatásból egy új elérés lesz. Ami meghaladta a várakozásainkat, az a Facebookon elért közönségünk hajlandósága a kattintásokara és a terjesztésben való részvételre. Egy hónap alatt tízezrek terjesztették a posztjainkat, százezrek kattintottak a hírszemléinkre, ebből pedig több tízezer új látogatót tereltünk a hírek eredeti közlőihez.

Valahogy így működik az Erősítő

 

Aktív közönség: minden hatodik reakció megosztás

 

Az áprilisi cikkszemléink posztjai több mint 60 ezer Facebookon belüli reakciót (kedvelést, kommentet és megosztást) váltottak ki, ebből több mint 10 ezer megosztás volt. Ez az arány még a nagy hírportálok – szokásos közönségüket elérő – posztjain is kiemelkedőnek számít, míg a híreknek új olvasókat kereső Erősítő esetén átlagosnak mondható.

A legtöbb reakciót kiváltó hírszemléink a járványkezeléssel voltak kapcsolatosak. Ezen belül is megfigyelhető, hogy éppen az organikusan inkább kisebb közönséget elérő szerkesztőségek, talán kevesebb figyelmet kapó hírei keltették fel leginkább az általunk elértek figyelmét. Ezeknél a munkával kapcsolatos, illetve gazdasági témájú híreknél érezték legtöbben, esetenként több ezren, hogy szeretnék a szemlézett információt megosztani az ismerőseikkel. 

2021. áprilisában az Erősítő Facebook oldalán ezek voltak a legtöbb reakciót kiváltó posztok és hírforrásaik:

 

A közösségi médiából oldalunkra beérkező, ott tovább böngésző, funkciókkal ismerkedő látogatók hasonló szemléket erősítettek. Sokan osztották meg az oldalunkról is ezeket az összefoglalókat. 

Ebben a hónapban ezek voltak az Erősítő Facebook oldalán a legtöbb reakciót kiváltó posztok és hírforrásaik:

 

Szemlézett hírek forrásainak sokszínűsége: 50% longtail, 100% közügyek

 

A fontos információk terjesztése mellett az is kiemelt célunk, hogy egyre több új olvasóval ismertessük meg a hiteles információkat közlő újságokat. Igyekszünk minél több általunk elért, oldalunkra behozott internetező érdeklődését úgy felkelteni az összefoglalóinkkal, hogy végül elolvassák az általunk hivatkozott cikket is. Áprilisban több mint harminc szerkesztőség híreire irányítottuk rá a figyelmet úgy, hogy több tízezer olvasót tereltünk weboldalaikra. Igyekszünk mindig az adott hírt elsőként közlő, illetve a témakört legjobban feldolgozó anyagokat szemlézni.

Hírforrások súlya az Erősítőről terelt forgalomban, 2021 áprilisában

 

Látogatóink 10-ből 5 esetben közéleti újságok, műsorszolgáltatók és helyi hírportálok online tartalmaira navigáltak tovább. A többi forgalmat a négy nagy hírportál anyagai felé tereltük.

Zárásképp már csak annyit szeretnénk mondani némi büszkeséggel, hogy az elmúlt egy hónapban a működésünk beállt, értékelésünk szerint hatékony az új közönségek felé történő erősítés. Természetesen itt nem torpanunk meg, a következő hetekben ráfordulunk a támogatások felpörgetésére, a különféle formátumok tesztelésére, így például a közösségi médiákban megjelenő, kiemelt témákhoz, hírekhez kapcsolódó releváns vélemények szemlézésére, megosztására, szélesebb olvasótáborhoz, nézőközönséghez eljuttatására.

Vissza
Erősítem